עורך דין הסכם שותפות באשקלון והסביבה

מומחיות משפטית ביצירת הסכמי שותפות: שירות לעסקים בכל הגדלים באשקלון והסביבה

בסביבה העסקית הדינמית של אשקלון, לשותפויות יש תפקיד חיוני בהנעת חדשנות וצמיחה. בין אם אתה סטארטאפ קטן עם שאיפות גדולות או תאגיד מבוסס המבקש להרחיב את טווח ההגעה שלך, הסכם שותפות חזק הוא חיוני. במשרדנו המשפטי המוערך אנו מתמחים במתן שירותים משפטיים מקיפים לעסקים מכל הגדלים באשקלון, אשדוד והסביבה, ומתחייבים לסייע לכם בהכנת הסכם שותפות העונה על הצרכים והיעדים הספציפיים שלכם.

הסכם שותפות מתווה את החזון של החברה, דרכי ההתנהלות שלה, דרכי המימון, חלוקת התפקידים ועוד, והוא מנוסח עוד בטרם החברה תוקם.

עורך דין הסכם שותפות באשקלון - עורך דין מומחה בנושאי הסכמי שותפויות

שותפות היא כמו כמו נישואים בעולם העסקים. שותפות דורשת אמון הדדי, חזון משותף ותקשורת ברורה בין השותפים כדי לשגשג. ואולם בדיוק כמו בנישואין, בזמן השותפות עלולים להיווצר חילוקי דעות ונסיבות בלתי צפויות, שיובילו לפירוק השותפות. במקרים כאלה, הסכם שותפות מנוסח היטב הוא זה שיכריע את גורל השותפות.

הסכם שותפות טוב ישמש כעמוד השדרה של כל השותפות העסקית. זהו מסמך משפטי מחייב המתאר את הזכויות, החובות והציפיות של כל השותפים המעורבים.

הסכם זה יש בו כדי להגן על זכויותיהם של השותפים והוא יכול להגביר את רמת האמון והשקיפות בין השותפים. על כן, לפני שתנסחו הסכם שותפות יש להבין את חשיבותו ולהקדיש זמן ומאמץ לכתיבתו בצורה מקפידה ומקצועית ולהתייעץ עם עורך דין מנוסה בדיני חברות ושותפויות.

כתיבת הסכם שותפות מחייבת תכנון והכנה ערוכים מראש. חשוב לבחון את הצרכים והמטרות של כל השותפים, ולפעול להגשמתם בצורה המיטיבה ביותר. מומלץ להשתמש בשירותי עורך דין מומחה בדיני חברות או יועץ משפטי המתמחה בעניינים אלו, על מנת לוודא כי הסכם השותפות יכלול את כל הנקודות החשובות והמקצועיות.

משרדנו מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום החברות והשותפויות


נושאים מרכזיים שחשוב שיופיעו בהסכם שותפות וטיפים לפני כתיבת ההסכם:

בעוד שהפרטים הספציפיים עשויים להשתנות בהתאם לאופי השותפות ולתעשייה בה היא פועלת, ישנם מספר מרכיבים מרכזיים שכל הסכם שותפות צריך להתייחס אליהם.

הגדרת היעדים והתפקידים:  הסכם שותפות מאפשר לשותפים להגדיר בבירור את היעדים שלהם ואת התפקידים של כל אחד מהשותפים במסגרת הפרויקט או העסק. כך השותפים יכולים לחלק ביניהם את התפקידים בעסק החדש שיוקם ואף לפרט בהסכם את היעדים והמטרות המשותפות שלהם. חשוב לציין בבירור את התפקידים של כל אחד מהשותפים ואת האחריות שלהם. באמצעות הסכם שותפות מנוסח בצורה טובה, ניתן למנוע התנגשויות עתידיות וליצור סביבת עבודה יעילה.

תרומות הון: יש לציין את כמות ההון שכל שותף נדרש להשקיע בשותפות ואת התהליך לביצוע השקעות נוספות, במידת הצורך.

התנגדות לסיכונים: הסכם שותפות יכול להעניק שקט נפשי ואמון בין השותפים, כאשר יש באפשרות ההסכם להגן על השותפים מפני סיכונים ונטיות לסכנות פוטנציאליות בעת פיתוח פעילות עסקית משותפת.

חלוקת הרווחים וההוצאות: חשוב לקבוע כיצד רווחים והפסדים יחולקו בין השותפים, תוך התחשבות בגורמים כגון תרומות הון, מאמץ עבודה וסובלנות סיכונים. דרך הסכם שותפות ניתן להגדיר בבירור את חלוקת הרווחים וההוצאות בין השותפים, מה שמקנה יותר שקיפות ואמון. חשוב לציין בצורה ברורה את אופן חלוקת הרווחים בין השותפים, כולל את התקופה בה תתבצע החלוקה ואת האמצעים לחישוב הרווחים.

סמכות קבלת החלטות ופתרון סכסוכים: קביעת נהלים לקבלת החלטות היא המפתח לשותפות תקינה. הסכם שותפות יכול להגדיר את דרכי הפתרון לסכסוכים שעלולים להתעורר בין השותפים בעת הפעילות המשותפת. כך לדוגמה ניתן להסכם מראש כי במקרה של מחלוקת ואי הסכמה על נושא מסוים, מי שיכריע יהיה צד שלישי מוסכם. כמו כן, ניתן לקבוע כי במקרה של סכסוך הצדדים יפנו לבורר מוסכם ולא יפנו ישירות לבית המשפט.

פירוק שותפות: בעוד ששותפויות נוצרות לרוב מתוך הכוונות הטובות ביותר, בעתיד עלולות להיווצר נסיבות המחייבות את פירוק השותפות. בין אם בשל הבדלים בלתי ניתנים לגישור בין שותפים, שינויים בסדרי העדיפויות העסקיים או גורמים חיצוניים שאינם בשליטת השותפים, יש חשיבות מכרעת לקיומה של מפת דרכים ברורה לפירוק.

על כן, יש להגדיר באופן ברור שלא משתמע לשתי פנים את התנאים לסיום השותפות ואת ההתנהלות במקרה של התפתחויות בלתי צפויות.

תכנון והכנה ערוכים מראש:

הסכם שותפות הוא כלי חיוני בבניית מערכת יחסים עסקית יציבה ומקצועית. באמצעות הסכם מפורט, השותפות יכולה להתפתח בצורה מיקצועית, בריאה ויעילה.

חשוב לציין, כי בפסיקה נקבע כי קיומה של שותפות הוא שאלה מעורבת של עובדה ושל חוק. התנאים הבסיסיים לקיומה של שותפות הם קיומו של עסק, שני אנשים שמנהלים אותו יחד, ומניע משותף להפקת רווחים. נוסף על כך, נמנו אינדיקציות שונות שעשויות לסייע בקביעה האם קשר כזה או אחר מהווה הלכה למעשה שותפות במובנה המשפטי. הנטל להוכחת קיומם של יחסי שותפות מוטל על הצד שטוען לקיומם, קל וחומר כאשר לא נאמר במפורש כי המדובר ביחסי שותפות ומצוינת צורת התאגדות אחרת. הכלל הוא שצורת התאגדות שאינה שותפות, תשלול קיומה של שותפות משפטית בין הצדדים. עם זאת, במקרים חריגים ניתן יהיה להכיר בקיומם של יחסי שותפות בין בעלי מניות בחברה, כאשר הנטל הוא על הטוען לקיומה של שותפות במצב דברים זה. זאת ועוד, אין מניעה מסיווג היחסים טרם הקמת חברה כשותפות.

כדי שתיווצר שותפות "על השותפים לנהל בפועל את העסק" [דוד וצבי פרנקל דיני השותפות בישראל 20 (2013) (להלן: "פרנקל")]. מכאן, שהסכם לניהול עסק בעתיד אינו הופך את הצדדים לשותפים לפני שהתחילו בניהול הלכה למעשה (זלמן יהודאי דיני שותפויות בישראל 34 (1988) (להלן: "יהודאי")].

עוד יצוין, כי הגם שהמחוקק קבע כי שותפות לשם ניהול עסק חייבת ברישום ופרסום ברשומות [סעיפים 4 ו-8 לפקודה], עצם הרישום לא יהווה תנאי קונסטיטוטיבי לשם יצירת השותפות [סעיף 6 לפקודה]. בהקשר זה, יצוין כי את קיומה של שותפות מכריע תוכנה של ההתקשרות בין הצדדים, ולא המונחים בהם השתמשו הצדדים [יהודאי, עמ' 32; ענין אדרי, עמ' 684; ע"א 609/78 קן-תור נ' גלבוע, פ"ד לד(1) 239, 248 (1979); ע"א 283/85 מוסכי צומת גהה מאוחדים בע"מ נ' וייל (15.07.1987)].

עורך דין הסכם שותפות באשקלון

לסיכום, אמנם הדבר עשוי לדרוש השקעה ראשונית, אך שכירת עורך דין שיסייע בעריכת הסכם שותפות, לרבות הפרק הקריטי בנושא פירוק שותפות, היא החלטה נבונה שיכולה בסופו של דבר לחסוך זמן, כסף וכאבי ראש בטווח הארוך. על ידי מינוף המומחיות המשפטית, הניסיון והתובנות של עורך דין מומחה בדיני השותפויות, שותפים יכולים ליצור בסיס איתן לשותפות שלהם ולסלול את הדרך להצלחה ארוכת טווח.

עו"ד דרוביצקי הוא עורך דין נמרץ בעל ניסיון וחשיבה מקורית בתחום החברות והשותפויות. בהתאם להיכרות העמוקה והרחבה שיש לו עם החוקים והתקנות הנוגעים לתחום, הוא יסייע לכם להפיק את המקסימום מההסכמים המהווים בסיס לעסק שלכם ולערוך אותם בהתאם לחוק.

הסכם מייסדים

הבסיס והיסוד לתפעול הנכון של החברה או המיזם שלכם

עורך דין מסחרי באשקלון, משפט המסחרי באשקלון, משפט המסחרי, עו"ד יותם דרוביצקי, אשקלון. ייצוג בבתי משפט, שירותים משפטיים, ליטיגציה מסחרית, מציע ללקוחותיו ייעוץ משפטי וליווי מקיף בכל הסוגיות המקיפות את המשפט המסחרי
עורך דין באשקלון יותם דרוביצקי, עורך דין מקרקעין באשקלון, משרד עורכי דין באשקלון, עורך דין מסחרי, צוואות וירושות, ייפוי כוח מתמשך, יעוץ משפטי 050-2355135

משרד עורכי דין יותם דרוביצקי מציע מענה משפטי מקיף, מעמיק, מקצועי ויצירתי. כולל מעורבות אישית ופרטנית של מייסד המשרד, עו"ד יותם דרוביצקי, בכל שלב ושלב בשירות ללקוח.

ליצירת קשר:

עורך דין יותם דרוביצקי מספק הכוונה, מומחיות והגנה משפטית שלא יסולא בפז בכל הנוגע לדיני החברות, ומבטיח שמסמכים חשובים אלו מותאמים לצרכים הספציפיים של הלקוח ומתאימים למסגרת המשפטית הרלוונטית

מעוניינים בפגישת ייעוץ חינם? צרו קשר!

דילוג לתוכן